Στη Γένεση, η γυναίκα
θεωρείται σαν η πρώτη αιτία των πόνων και των θλίψεων, από τα οποία είναι γεμάτη η ανθρώπινη ζωή. Βρίσκουμε ακόμα στη διήγηση
αυτή την παράδοση σχετικά με τον κατακλυσμό, που αναφέρουν όλα τα αρχαία έθνη : Ινδοί, Κινέζοι, Χαλδαίοι, ακόμα και
αυτοί οι Νοτιοαμερικανοί .
Έχουμε τέλος, τις θαυμάσιες περιπτώσεις του Προμηθέα, οι οποίες, σύμφωνα με την
αρχική τους εξήγηση, σήμαιναν απλά ότι κανείς δεν
μπορεί να παλαίψει ατιμώρητα, με την παντοδύναμη
θέληση του θεού.
Αργότερα όμως ο μύθος αυτός του Προμηθέα εμπλουτίστηκε κι άλλο, κι έγινε η πιο
κατανοητή αλληγορία που επινόησε ποτέ η ανθρώπινη φαντασία. Πράγματι, σύμφωνα με τον Ησίοδο, ο Προμηθέας τιμωρήθηκε, γιατί τόλμησε να συγκρουστεί με το Δία, τον
παντοδύναμο γιο του Κρόνου.
"Ούνεκ ερίζετυ
βούλας υττερμενέι Κρονίωνι".
Όμως τρεις αιώνες μετά τον Ησίοδο,
ο μεγάλος τραγικός ποιητής της Αθήνας, ο Αισχύλος,
παρουσίασε τον Προμηθέα σαν εκείνον που όχι μόνο έκλεψε τη φωτιά από τον ουρανό για να τη μεταδώσει στους ανθρώπους, αλλά και σαν εκείνον που τους δίδαξε την μελλοντική ευτυχία του ανθρώπινου γένους.
Ώστε ο Προμηθέας, που μετά από τόσες ευεργεσίες, πέρασε την υπόλοιπη ζωή του δεμένος, με το όρνιο να τον κατασπαράζει, έγινε το σύμβολο των
συμφορών και των αδικιών, που
πολλές φορές υποφέρει ο μεγαλοφυής σ'
αυτό τον κόσμο. Σήμερα, η τραγική
εκείνη τύχη του Προμηθέα μας θυμίζει
το Σωκράτη, που κατέβασε τη φιλοσοφία από τον ουρανό, για να τη μεταφέρει στην καθημερινή πραγματικότητα των ανθρώπων.
Πηγή.: Ιστορία του Ελληνικού Εθνους του Κώστα Παπαρηγόπουλου ,
Εκδοση Αναστασίου Καραγκούση
Eικόνα απο το Goggle