Κάτοψις του Θεάτρου της Επιδύρου. (Σχέδιο W. Dorpfeld) |
Ο Πυθαγόρας κυρίως, αλλά και άλλοι φιλόσοφοι θεμελίωσαν ένα πλήρες φιλοσοφικό σύστημα στo οποίο οι αριθµοί αντιπροσώπευαν την ουσία των πραγμάτων και των όντων. Είκοσι έξι αιώνες από τότε η µαθηµατική επιστήμη, προωθώντας τις φυσικές επιστήµες και αποκτώντας στενές σχέσεις µε τη Λογική, τείνει να επαληθεύσει το ρηθέν υπό του Φιλολάου: «Αριθµός είναι εκείνος ος τα κεκρυµµένα γνωστά Kαθίστησι των τε θείων πραγµάτων και των έργων των ανθρώπων, της µουσικής και της τέχνης δεσπόζει και ουδέν επιτρέπει ψεύδος».
Οι αριθµοί ρυθµίζουν τα πάντα ή σχεδόν τα πάντα στην αρχαία Ελλάδα, όπου στα τεχνικά έργα τίποτα δεν είναι τυχαίο: η γεωγραφική τους θέση , οι αποστασεις τους από γειτονικές - κοντινές ή µακρινές - παρεμφερείς κατασκευές, οι διαστάσεις τους, ο αριθµός των κερκίδων στα θέατρα και ο αριθμός των κιόνων στoυς ναούς, καθώς και των σπονδύλων και των ραβδώσεών τους, αλλά και ο αριθμός των κατεργασμένων οικοδομικών λίθων, όλα έχουν υπολογισθεί µε βαθιά γνώση και µέγιστη ακρίβεια. Τα µαθηµατικά, η γεωµετρία, η αστρoνoµία εµφανίζονται παντού παράλληλα µε τη θρησκεία, τη φιλοσοφία, την τέχνη, τη µουσική, την ποίηση. Σύµφωνα µε την άποψη του Γερµανού µαθηµατικού, του 19ου αιώνα , Λέοπολντ Κρόκενερ οι αριθµοί ήταν θεόπεµπτοι και είχαν µια απόλυτη αξία και αξιοσηµείωτες ιδιότητες που ανέκαθεν εντυπωσίαζαν τον σκεπτόµενο άνθρωπο.
Πηγή.: Απο το βιβλίο του Νίκου Β. Λίτσα καθώς και η εικόνα .
Όλα τα Πνευματικά Δικαιώματα ανήκουν αποκλειστικά στον δημιουργό τους .